Tack alla ni som kom och gjorde onsdagen den 21 juni till en inspirerande dag.

Hjärtat i en projektidé som vi slipat på senaste året är att ge ett brett, samlat stöd till våra målgrupper.

Det kan vi göra genom att växla upp våra resurser med socialfondsmedel.
Snart öppnar Europeiska socialfonden portalen för ansökningar. Och i onsdags var det dags att gå på djupet i allt från idé och vision, till organisation och utförande.

Över fyrtio personer kom för att fånga upp vad vi i Haninge, Tyresö och Nynäshamn behöver göra för att bli bäst för våra medborgare. Stämningen var intensiv och livlig. Inte minst för att våra projekt MIA Vidare och SamMA har samlat på sig kunskap om var utmaningarna finns de senaste åren. Det är en bra grund för att bli ännu bättre i nästa projekt.

Alla delade med sig av spännande erfarenheter och idéer. Alla vill ha ett jämlikt, jämställt och tillgängligt samhälle. Frågan är hur vi med våra perspektiv kan bidra?

Det blev en fantastisk dag som gav oss kunskap, inspiration och arbetsglädje.
På plats fanns deltagare, medarbetare och representanter från våra tre kommuner och våra medlemmar. Och vi själva förstås.

Efter en kort introduktion av Anna Lexelius, förbundschef och initiativtagare till projektidén fångade vi upp varje deltagares röst i åtta olika dialogcaféer.
Nu sammanställer vi resultaten, men vi fick en föraning om vad vi tillsammans vill åstadkomma.

GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA!