Forum Jämställdhet levererade

En av våra mest prioriterade frågor är att bidra till en jämställd arbetsmarknad. I veckan hämtade vi nya insikter och inspiration på Sveriges största jämställdhetskonferens. Vad vi kom fram till? Jo, att det görs mycket på området, men att  det finns fantastiskt mycket mer vi kan göra. Nu är vi peppade på att komma igång.

Forum Jämställdhet är en bred konferens som i år rymde allt från interaktiva verkstäder, grundkurs i jämställdhetsintegrering och genomgång av smarta verktyg för jämställd utbildning, ekonomi och årsredovisning.

Vi hade förmånen att lyssna på en mängd intressanta talare från näringslivet, politiken, media och civilsamhället. Moderator var Silvia Kakembo som med den äran introducerade talare som Mikael Damberg och Nina Björk. Vi fick även lyssna på jämställdhetsministern, Paulina Brandberg, i heta stolen.

Roligast var Petrina Solange som avslutade konferensen med standup. Tack kollegor från samordningsförbund runt om i landet och tacka alla medarbetare för några mycket inspirerande och lärorika dagar. Det var en bra uppvärmning inför våra nya projekt Lumena och Conecto.